Digitale service

Bij Lecot-Biermans blijven we ons ontwikkelen op het gebied van digitale oplossingen. Naast onze webshop bieden wij ook een grote diversiteit aan digitale oplossingen om het “bestelproces” te vereenvoudigen.

  • Digitale bestellingen vanuit jouw systeem.
  • Full EDI koppelingen – we kunnen jouw bestelling via het EDI protocol ophalen echter daarnaast zijn er nog mogelijkheden om ook andere documenten zoals leveringsbonnen, opdrachtbevestigingen en facturatie via EDI te laten verlopen.
  • Easy scanning – bestellingen en opvolging via een eenvoudig scansysteem.

EDI

Je voorraadbeheer en de opvolging van je bestellingen automatiseren? Dat kan met de EDI-oplossing van Lecot-Biermans. Alle processen verlopen dan geautomatiseerd en dus snel, efficiënt en correct. Je bestellingen doorgeven kan nu ook vanuit je magazijn met handscanners en de Lecot-Biermans Easy Scanning service. We helpen je graag om onze samenwerking verder te stroomlijnen.

Wat is EDI (Electronic Data Interchange)?
EDI is de geautomatiseerde uitwisseling van elektronische gegevens tussen verschillende computersystemen. Lecot-Biermans EDI zorgt voor begeleiding bij de nodige software-ingrepen zodat je die informatiestroom tussen je organisatie en Lecot-Biermans compleet kan automatiseren. Zo werk je een stuk sneller en efficiënter.

Geen handmatige invoer nodig
De hele flow van bestellingen, orderbevestigingen, pakbonnen en facturatie kan je via Lecot-Biermans EDI automatiseren. Je vermijdt op die manier manuele gegevensinvoer of opvolging. De grote troeven: je wint tijd en er gebeuren geen vergissingen met foute gegevens of opvolgingen die blijven liggen.

Het werkt heel eenvoudig: je verstuurt vanuit je eigen systeem automatisch je bestellingen. Die belanden als orders in het systeem van Lecot-Biermans. Nadat de verwerking van je bestelling ontvang je - alweer automatisch - een orderbevestiging en zie je meteen de leveringsdata in je eigen systeem. Ook de leveringsbonnen krijg je daarna in je eigen softwaresysteem.

Waarom zou je kiezen voor EDI?

  • Optimaal voorraadbeheer
  • Automatisch bestellen en opvolgen van leveringen
  • Vergissingen vermijden
  • Efficiënte herbevoorrading
  • Geautomatiseerde goederenontvangst

Meer weten

Easy scanning

Wat is Easy Scanning

Kies je voor de Easy Scanning service, dan bezorgen we je een handscanner met oplaadstation, verbonden met je computer. Als je een product wilt bestellen, scan je eenvoudig de barcode met behulp van de handscanner. Dat kan iedereen doen in het magazijn of zelfs op de bouwplaats.

Hoe werkt het?
In je magazijn scan je de barcodestickers die je door ons laat leveren of zelf afdrukt via ons e-commerceplatform. Op de bouwplaats scan je de barcodes in een gepersonaliseerde artikelcatalogus, welke wij voor je kunnen verzorgen. Je persoonlijke catalogus kun je ook, indien gewenst, zelf online samenstellen op basis van je "quick order" lijsten.

Na het scannen staan de producten meteen klaar in een lijst om na goedkeuring, te bestellen. De fiattering gebeurt door de inkoper of de eindverantwoordelijke voor de bestellingen. Super gemakkelijk en perfect onder controle!

De bestelopdracht komt via het Easy Scanning-systeem vanzelf in het e-commerceplatform van Lecot-Biermans terecht. Je hoeft alleen nog het aantal producten in te vullen en op de bestelknop te klikken om je bestelling aan Lecot-Biermans door te geven. Als Easy Scanning-klant gaat alles extra "Easy"!

Waarom kiezen voor Easy Scanning?

  • Snel een artikel scannen dat je nodig hebt
  • Koppeling van de scanner met het bestelplatform
  • Meteen het juiste product bestellen en online valideren
  • Efficiënte opvolging en ontvangst van je bestelling

Daarnaast bestaat de mogelijkheid om binnen het platform zaken als openstaande orders, facturen en overige zaken simpel en eenvoudig op te volgen,

Wil je een demo of meer info? We komen graag bij je langs om Easy Scanning te demonstreren en nader toe te lichten!

Inloggen voor Easy scanning